Behandlinger

Nydalen Tannlegesenter utfører både ordinær tannbehandling, og avanserte behandlinger.Les mer

Narkose kan være noe for deg som har ekstrem tannlegeskrekk (odontofobi).

Under narkosebehandling sover du dypt og føler ingen smerte eller ubehag. Dersom du lider av tannlegeskrekk og har stort behov for tannbehandling, kan narkosebehandling være et mulig alternativ.

Nydalen Tannlegesenter tilbyr tannbehandling under narkose og sedasjon i samarbeid med anestesilege (narkoselege) og sykepleier. Narkoselegen utfører selve narkosebehandlingen og står ansvarlig for de medisinske vurderingene, slik at din sikkerhet er ivaretatt. Tannlegen utfører da den nødvendige tannbehandlingen mens du sover.

Tannbehandling under narkose må planlegges med stor nøyaktighet. Om du er frisk og ikke har store helseproblemer, går det som oftest bra med narkosebehandling. Vår narkoselege bedømmer om du kan få narkosebehandling hos oss.

Narkose og sedasjonsbehandling er kun å anse som en del av behandlingen av din tannlegeskrekk. Tannbehandling under narkose innebærer alltid en liten risiko, og derfor tilbyr vi først å behandle din tannlegeskrekk med enklere metoder dersom mulig. Dersom du lider av alvorlig tannlegeskrekk, har unngått tannlegebesøk i flere år og har stort behandlingsbehov, tilbyr vi deg en gratis, uforpliktende konsultasjon i et nøytralt samtalerom. Under konsultasjonen diskuterer vi ditt behandlingsbehov og planlegger videre behandling. Vi diskuterer også om du trenger narkosebehandling.

Narkosebehandling hjelper deg få en smertefri tannbehandling.

Når trenger du narkosebehandling?

• Ved alvorlig tannlegeskrekk (odontofobi)
  • Ved ekstra kraftig brekningsrefleks
  • Ved dårlig virkning eller allergi for vanlig bedøvelse
  • Ved behov for langvarig og kompliserte behandlinger
  • Ved sykdommer eller tilstander som gjør det umulig med vanlig tannbehandling

Hva koster narkosebehandling?

Narkosebehandling er kostbart fordi det leies inn anestesilege og anestesisykepleier.

Vil du vite mer om tannbehandling under narkose, pris eller ønsker å bestille time? Ta kontakt for en uforpliktende og gratis konsultasjon i et nøytralt miljø. Ring 22 23 03 03 eller klikk her.

Ser etter ledige tider..

Oops!

Dessverre har den valgte tiden allerede blitt booket. Vennligst velg en annen tid/behandler!
Ok!
TILBUD!